Lillsmurfen berättar

Thursday, December 01, 2005

Snart jullov!!!!


TJA ALLIHOPA!!!
Idag är det torsdag den 1/12 vilket innebär för mig att ännu en vecka är snart över. Det är jätteskönt tycker jag.
Just nu sitter jag på datalektionen och arbetar med min dator.
Jag brukar bl.a. blogga, skriva i min skolas skoltidning, vara ute och surfa på Internet med mera.
Mina andra klasskompisar dom gör lite andra saker på daton t.ex. lära sig dator grunden m.m. Men jag behöver inte göra såna saker för jag har redan lärt mig det och kan dessutom det utan till.
Jag håller på med datorer så pass mycket att jag kan redan allt om datagrund och såna saker.
Så nu håller jag på och skriver artiklar i min skolas skoltidning och så leker jag med Internet.
Det är bra att jag får göra lite svårare saker än dem andra eftersom jag redan kan det dom gör.
Men nu åter till dagen.
Idag är det alltså den 1/12 vilket betyder att snart är det jul och vi som pluggar får ta jullov.
Jag längtar mest till att få åka skidor i vinter som jag kanske ska göra.
Nu undrar säkert ni, hur kan Johanna åka skidor som är funktionshindrad.
Jo ni, till och med dem som har det svåraste funktionshindret kan åka skidor.
Jag åker nämligen i en SKICART som är en sorts pulka med fyra skidor som sitter under den.
Man sitter helt enkelt ordentligt fastspänd i den och sen är det bara att åka ner för backen.
Men vi som ska lära oss att åka SKICART eller SITSKI måste ta ett skidcertifikat om man vill lära sig att åka helt själv i backarna.

Men kan man inte det så går det jättebra att ha en assistent som åker med dig.
Ja nu har jag inget mera att berätta mer än att jag ska fortsätta plugga idag och ha mina lektioner jag ska ha.
Men om ni undrar något när det gäller att åka skidor som funktionshindrad eller om ni undrar något om SKICART eller SITSKI.

Det var allt för denna gång men vi hörs snart igen.
Kramar från Johanna

1 Comments:

  • At 12:55 AM, Anonymous Anonymous said…

    kommer du ihåg när vi åkte taxi och jag tryckte ut rumpan och du titta ut samtidigt och folk utanför trodde vi var tvillingar. det var tider det.

     

Post a Comment

<< Home