Lillsmurfen berättar

Thursday, December 29, 2005

Var på bio idag!

TJO ALLIHOPA!
Idag är det torsdagen den 29/12 och klockan är 19.08 på kvällen.
Nu ska jag berätta om vad jag har gjort idag på dan.
Min dag började med att min väckarklocka ringde 08.30 i morse och då var det bara att kliva upp för jag skulle iväg på dan idag.
Men ialla fall så klev jag upp och gick till badrumet där jag gjorde iordning mig mig för dagen,
när jag hade gjort mig iordning så gick till mitt rum och bäddade sängen och drog upp mina persiener som jag har.
När det var klart blev det dags för mig att käka frukost vilket var jättebra för jag var sååå hungrig att jag hade nästan kunnat äta vad som helst till frukost.
När frukosten väl var nere i magen så jag och borstade tänder som man måste göra efter man har ätit, när det var färdigt så kollade jag lite på tv innan det var dags för mig att gå och möta min kompis Anton vid tunnelbanan för att sedan möta två andra kompisar till oss två som också skulle med på bio i Kista med oss två.
Så när jag väl hade stängt av tvn och klätt på mig så gick till tunnelbanan där jag då möte min kompis Anton.
Väl på perongen vid tunelbanan så möte vi våra två andra kompisar Sofia och Johan och det blev dags för oss att åka till Kista där vi skulle gå på bio och se "NARNIA häxan och lejonet".
Filmen var jättebra förutom att den var lite lång för min del.
Den var hela två och en halvtimme lång.
Men jag rekomenderar er läsare att gå på den.
Men vad den handlade om tänker jag inte berätta om det får ni själva se eller läsa om, den finns nämligen på bok också.
Efter filmn så fick vi och åt på Burger King och det var super gått.
Var såååå hungrig!!!!!
När vi hade ätit färdigt så åkte alla vi hem igen och sen dess att jag har kommit hem så har jag inte gjort något speciellt mer än att tittat på tv och nu sitter jag vid darton och leker med internet lite granna.
Så har min dag varit den 29/12-05.
Men nu är det dags för mig att säga GOD NATT och SOV SÅ GÅTT så hörs vi snart igen, och om vi inte hörs innan nyår så säger jag på en gång GÅTT NYTT ÅR och GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET.
TA HAND OM VARANDRA NU OKEY.
Massor av kramar till er alla från Johanna

1 Comments:

  • At 12:54 AM, Anonymous Anonymous said…

    kommer du ihåg när vi åkte taxi och jag tryckte ut rumpan och du titta ut samtidigt och folk utanför trodde vi var tvillingar. det var tider det.

     

Post a Comment

<< Home