Lillsmurfen berättar

Friday, January 13, 2006

Helg igen

TJOO ALLIHOPA!
Idag är det fredagen den 13/1 -06 och klockan är 10.58 på förmiddagen.
Just nu sitter jag i mitt klassrum och väntar på att datalektionen ska börja.
Den enda lektionen jag har haft hittills är EGBE och strax startar min andra lektion som är data.
Men jag var i skolan redan kl. 08.30 i morse för jag har nämligen hab. på morgonen och då träffar jag min sjukgymnast och tränar lite med henne.
Vi har tid mellan kl. 09.00 - 10.00 på fredagar.
Det är bra för mig att träna sjukgymnastik eftersom jag sitter i rullstol och kanske behöver få lite extra träning utöver det jag redan får tre gånger i veckan.
Nu till vad jag ska göra i helgen.
I helgen så ska jag till en kompis och sova över där från lördag till söndag.
Vi ska gå ut och festa på lördags kväll och dansa loss lite.
Det ska bli superkul tycker jag för kompisen jag ska till är min absolut bästa kompis Clara och vi har å jävla kul ihop vi två.
Ursäkta svordomem men jag var tvungen. HIHIHI!!!! :)
Men sen ikväll så kommer jag göra något jättekul också och det är att jag ska till träffis på disco.
Träffis är en ungdomsgård för funktionshindrade ungdomar där vi kan hänga tillsammans och ha det trevligt.
Det är viktigt att vi som sitter i rullstol både har kompisar som är handikappade och icke handikappade kompisar.
Det stimulerar våra liv genom att beblanda oss med alla sorters människor.
Jag tror att samhället igentligen vill att vi som är funktionshindrade bara ska umgås med andra funktionshindrade men det är ju helt fel.
Varför ska vi inte få vara som alla andra?
Då ha blandade kompisar som både sitter i rullstol och som inte sitter i rullstol.
När det gäller mig själv så har jag flera kompisar som är funktionshindrade än som icke är det, men det beror delvis på att jag går i en skola där det är många som är funktionshindrade.
Sen går jag faktiskt i en RH klass som bara har elever som sitter i rullstol av olika anledningar.
Men träffis är ett ställe där vi som sitter i rullstol kan vara och även få umgås med andra ungdomar som också sitter i rullstol.
Det är jätte trevligt där mycket för att alla vi som kommer dit är där av en anledning och det är att umgås med andra som också är funktionshindrade.
Där behöver inte heller någon skämas för att man är annorlunda bara för att man sitter i rullstol för alla som är där gör också det.
Nu har jag berättat lite vad jag ska göra i helgen så nu har jag bara en sak att göra och det är:
JAG ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT TREVLIG HELG SÅ HÖR VI SNART IGEN.
Massor med kramar från Johanna

2 Comments:

  • At 3:12 AM, Blogger Malin said…

    Jag har inte riktig förstått hur gammal du är men jag gav min dotter i födelsedagspresent att få gå på en häst show som heter Apassionata igår... den var jätte bra och fantastiskt vacker och spännande... Den kommer till Stockholm nu i vår någon gång och går på Globen tror jag.. ett tips på något sevärt även om inte hästar är på favo listan.
    Kram Malin

     
  • At 12:58 AM, Anonymous Anonymous said…

    kommer du ihåg när vi åkte taxi och jag tryckte ut rumpan och du titta ut samtidigt och folk utanför trodde vi var tvillingar. det var tider det.

     

Post a Comment

<< Home