Lillsmurfen berättar

Thursday, March 16, 2006

Är tillbaka till skolan efter operation

Tjaba allihopa!
I dag är det torsdagen den 16/3 -06 och klockan är 09.31 på morgonen.
Just nu sitter jag på min datalektion och skriver lite i min blogg som jag inte har hunnit göra på väldigt länge.
Anledningen till det är att jag har legat på sjukhus och blivit opererad i mitt under ben för en vecka sen.
Opererationen gick jättebra och jag mår väldigt bra nu, är ju tillbaka i skolan och har varit det sen i måndags denna vecka.
Jag blev opererad i onsdags förra veckan och då på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna.
Igentligen skulle jag ligga på stora sjukhuset alltså KS men jag har inte riktigt blivit överskriven dit än men kommer att bli det inom närmaste framtid.
Jag är ju 18 och fyller snart 19 så igentligen är jag för gammal för att ligga på ALB. (förkortning för Astrid Lindgrens barnsjukhus).
Men allt gick jättebra med operationen och jah kunde redan åka hem i fredags alltså två dagar efter operationsdagen.
Jag kan också berätta att jag hat gips på mitt ben från foten och upp till strax över knät.
Det är jättejobbigt att ha gips för nu börjar det klia och jag kan dessutom inte förflytta mig själv som jag igentligen brukar kunna göra i vanliga fall när jag inte är nyopererad.
Men jag mår bra och är mitt gammla jag igen.
Sen kan jag berätta att igår så hämtade jag min nya permobil på HJC. (förkortat Hjälpmedelcentralen).
Den funkar jättebra och är dessutom mycket snabbare än vad min gamla var.
Den gamla permobilen gick i 7 km/timmen och min nya går i hela 10 km/timmen.
Har tyvärr ingen bild på den men så fort jag har det så ska jag lägga in den i min blogg, det lovar jag.
Ja vad kan jag mer berätta om som har hänt i mitt liv eller vad som kommer att hända.
Jo den 22/3 fyller lilla jag 19 år.
Eller lilla och lilla jag, jag blir ju faktiskt bara äldre och äldre. HIHIHI!!!! :)
Men det längtar jag faktiskt till att jag fyller år.
Annars har det väl inte hänt så mycket mera mer än att mitt sportlov jag hade för två veckor sedan det var ett härligt och roligt lov.
Slappade en hel del och umgicks med kompisar och sånt.
Det var helt enkelt ett allmänt trevligt sportlov.
Men nu kommer jag inte på något mera att skriva om så jag tackar för i dag så hörs vi imorgon istället och då hoppas jag att jag lite andra roliga saker att berätta om.
HA EN FORTSATT BRA TORSDAG NU ALLA SOM LÄSER MIN BLOGG.
Massa kramar från Johanna :)

1 Comments:

  • At 2:36 AM, Blogger Malin said…

    OJ har du blivit opererad... Men du verkar som vanligt va vid gott mod.. Du får ju va glad över att det inte är sommar med tanke på gipset..Då hade det kliat....
    Krya nu på ditt ben..
    Jag förlorade ju naturligtvis i bowlingen men vi hade jätte kul och det är ju det som räknas..
    Kram Malin

     

Post a Comment

<< Home