Lillsmurfen berättar

Sunday, December 16, 2007

*Mina vänner, ni är också mina änglar*

Hej alla mina vänner!
Söndagen den 16/12 -07 klockan 19.31 på kvällen.
En tanke som bara slog in just nu. Jag kommit på att jag mår dåligt så fort mina närmaste vänner mår dåligt. Den tanken slog in idag när jag märkte att en som står mig nära inte alls mådde bra. Jag bryr mig sååå mycket om mina vänner att jag ser igenom dom om det har hänt något. Jag har alltid vetat att jag är en människo kännare men jag trodde inte jag kunde bli det här nere i Småland. Men där hade jag tydligen fel. Jag blir nära någon eller några, då kan jag se på dom om dom är glada, ledsna, arga, irriterade m.m. Många säger att det är en gåva jag har. Men ska jag vara ärlig vet jag inte. Det har både sina för och nackdelar. Jag vill finnas för de jag älskar så som dom finns för mig. ÄVEN om jag vet att de inte vill belasta mig med sina bekymmer. Men jag säger bara, ni får spy galla på mig. Jag tar inte åt mig. Så nu säger jag till er ALLA som är mina vänner. Speciellt till en och du vet vem du är.
PRATA MED MIG, OAVSETT VAD DET ÄN GÄLLER, JAG VILL FINNAS FÖR DIG/ER.
Om jag inte hade velat det hade jag inte skrivit detta på min blogg.
Är det så att ni känner att ni behöver gråta, skrika ja vad som helst så gör det mot mig. Jag tar inte åt mig. Jag tar bara åt mig det jag behöver ta åt mig. Jag vet att vissa kan ha svårt att visa känslor för någon men för mig ska ni inte vara rädd att göra det för. Jag ska erkänna en sak. Jag gillar inte heller att visa känslor men jag har börjat inse att det går inte hålla allt inom sig. Man bryter sakta ner sig själv då. Det är bättre att man pratar med någon man litar på. Sen vet jag att man inte ska lita på någon till 100% ändå. Men det finns två eller iallafall en jag litar på till 100% men personen ifråga säger visserligen attjag inte ens ska lita på denne till 100%. Fast det gör jag ändå. Du ska veta att du också kan lita på mig till 100%. Så därför säger jag detta här och nu. Låt ingen knäcka dig även om jag vet att någon/några kanske är på god väg att göra de. Jag vet att du behöver allt stöd du kan få nu och det får du av mig. Jag lovar!!! Men då måste du lova att du pratar med mig och att du ringer eller sms:ar så ringer jag upp. Jag finns för dig dygnet runt.
Ta nu hand om er och ni som är mina vänner ni ska veta att jag finns för er.
Massa pussar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home