Lillsmurfen berättar

Wednesday, July 30, 2008

En dag att minnas våra nära å kära




Hej hopp allihopa!
Onsdagen den 30/7 kl. 23.27 på kvällen. Nu är jag igång igen med att uppdatera min blogg lite. Jag vet att jag har varit otroligt dålig på att göra de. Men nu ska jag verkligen börja skärpa mig. Jag vet att ni är många där ute som gärna följer mitt liv i min blogg. Det är jag otroligt glad för att jag har många läsare. Men nu till dagen som varit. Idag träffade jag en kompis inne i stan. Hon skulle köpa en ny mobil och då passade jag också på att köpa en ny mobilväska till min mobil. Sen kom jag på en otroligt fin idé i morse. Jag förlorade min bästa kompis förra året. Hon stod mig allra närmast och jag älskade/älskar henne över allt på denna jord. Så jag frågade min kompis om hon ville följa med mig upp på söder höjder och besöka en av sthlm vackraste kyrkor. Nämligen Katarina kyrka på söder. Den kyrkan är bl.a. känd för att Anna Lindh och Cornelius Wresvik är båda begravda där. Jag såg båda gravar idag. Trots att det är 21 år sen Cornelius Wresvik gick bort och 5 år sen Anna Lindh blev mördad så är deras gravar otroligt vackra. Så vill ni besöka deras gravar så gå Ir åk till Katarina kyrka i sthlm på söders höjder. Vi gick även in i kyrkan för jag ville tända ett ljus för min bästa kompis Anna. Det är en otroligt fin kyrka och jag njöt av varje minut jag var där inne. Jag är inte så kristen av mig men jag tror ändå att någon stans finns ett paradis där alla som gått bort hamnar. Jag tror också att det finns någon som vakar över oss människor och hjälper oss om vi behöver hjälp Ir stöd. Sen gick vi till Medborgarplatsen och satte oss på Burgerking. Vi var hungriga så vi fikade lite. Efter det var klockan ganska mycket, jag hade bestämt med min pappa att jag skulle vara hemma till middagen så jag och min kompis skildes åt. Hon skulle också hem och äta. Vi ska ses imorgon igen då vi ska på poolparty i Sköndal. Men det är imorgon deJ. Annars har jag inte gjort så mycket nu på kvällen. Jag var ute med min hund på en långpromenad till Hagaparken. Sen har jag bara suttit hemma och pratat med en annan kompis. Han ska förästen komma till mig på fredagJ. Det ska bli otroligt roligt när han kommer. Sen på söndag åker han, jag och resten av min familj på läger till Herrfallet. Men det är nästa vecka de, så det skriver jag inte om nu utan det gör jag i nästa vecka istället. Men nu har det blivit hög tid för mig att börja avsluta min blogg. Jag ska försöka gå och lägga min skapligt idag. Detta var en lite kort sammanfattning av vad jag har gjort idag. Nu får ni hålla till godo till nästan gång jag skriver. Vilket jag hoppas blir imorgon om jag hinner.
Ha det så bra och ta hand om varandra.




Massa kramar o pussar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home