Lillsmurfen berättar

Saturday, August 23, 2008

Stockholm i mitt hjärta<3




Hej alligopa!


Lördagen den 23/8 -08 klockan 22.05 på kvällen. Kom nyss ner till skolans datasal där jag sitter just nu. Hade så himla tråkigt i min lägenhet att jag var tvungen att hitta på något. Men nere på skolan var det alldeles dött när jag kom ner. Inte en enda människa så långt jag kan se. Undra vart alla är? De är väl som vanligt i något av kullenhusen och festar. Det är ju lördag! Jag fattar inte hur dom pallar och har råd för den delen. Att festa alltså, det kostar ju en del att dricka. Jag slösar iallafall inte mina pengar på att supa varje helg. Visst någon gång då och då går jag ut på krogen. Men inte alls varje helg, har ingen ekonomi för de. Så för mig blir det att ta det lugnt och skönt ikväll. Kanske mysa sig ner i soffan och kolla på en bra film. Men först var jag tvungen att blogga lite. Har inte gjort det sen i torsdags så jag tyckte det var hög tid att göra de nu. Idag har allt varit bra. Gick upp kl. 12.30 så det har varit en soft dag idag. Har inte gjort ett dugg igentligen. Jo på eftermiddagen tog jag en långpromenad till Sjunnen fram och tillbaka. Tyckte jag behövde ut och röra på mig lite:D Annars har det inte hänt så mycket. Jo nu på kvällskvisten har jag haft lite hemlängtan till sthlm. Saknar min familj, min hund och mina kompisar. Känns väldigt tomt att bo själv nu i början. Har ju varit van att hela tiden haft någon i närheten i sommras när jag varit hemma. Men så har man plötsligt inte de. Så lite ledsen känner jag mig nu, men det hoppas jag går över. Vill inte vara den ledsna Johanna igen. Har varit tillräkligt deppriminerad i mitt liv. Så nu vill jag bli en glad Johanna istället. Men det är inte så lätt ibland när man inte har nära och kära kring sig. Ville inte lämna sthlm förra söndagen när jag åkte ner hit. Var otroligt ledsen när jag åkte:( Kändes jättejobbigt att jag skulle gå här i 1 år till. Men nu har jag börjat så nu får jag väl avsluta mina påbörjade studier. Men det kommer gå upp och ner i början. Känner redan att jag ikväll kommer gråta lite. Men sen kommer jag nog bli glad efteråt igen. Jag hoppas att jag kommer ha ett bra stöd av mina kompisar här nere och att även dom där hemma finns för mig. Jag lovade min vän Anna att jag skulle göra något bra åt mitt liv. Anna som inte längre finns i livet hon finns som ett stöd för mig i himlen. Hon vakar över mig och ser till att allt går vägen. Nä nu börjar klockan rinna iväg, snart stänger datasalen och då måste jag vara klar. Men nu vet ni alla där ute att jag vill hem till sthlm igen men att jag ska försöka kämpa så att jag inte hoppar av skolan. Det vore ett svek mot mig själv om jag hoppade av skolan. Så det får inte hända. Ha det så bra nu och ta hand om varandra.


Massa pussar å kramar från Johanna


0 Comments:

Post a Comment

<< Home