Lillsmurfen berättar

Tuesday, December 23, 2008

Dan före doppar dan



Jaha så var det dan före doppar dan och jag är hemma hos morfar och Ingrid i Bergsjö och skriver dagens blogg. Idag vaknade jag kl. 09.35 men låg kvar i sängen till 10.00. Idag har det inte hänt så mycket här, jag har mest kollat på tv och tagit det lugnt. Min kära mor ringde i förmiddags och gav det väntade men jobbiga beskedet. Mormor har blivit sämre så jag kommer inte upp till er till jul. Jag måste stanna hemma och ta hand om mormor sa mamma. Så i år blir det att fira jul utan min älskade mammaL Hon ville sitta hos mormor ifall läget förvärras eller blir bättre. Som det är nu så är läget ganska lugnt, men det kan förändras snabbt till sämre igen. Det känns jobbigt att inte få fira jul med sin älskade mamma. Det hade jag verkligen sett framemot att få göra. Mina föräldrar betyder allt i världen för mig. Utan dom så dör jag hellre, speciellt mamma. Jag vet inte men utan henne så vet jag inte om jag hade orkat leva. På sätt och vis är jag glad att det inte hon som är sjuk men givetvis vill jag inte heller att det ska vara mormor. Det hade kunnat få vara någon annan som vi inte känner. Men jag förstår att mamma vill sitta hos mormor och respekterar hennes val att inte åka hit upp. Så vi som är här får göra det bästa av situationen och ändå försöka ha en bra jul. Det vet jag att mormor hade velat. Jag lider hemskt mycket när mormor är sjuk, vi står varandra otroligt nära. Med henne kunde jag prata om allt. Det kan jag nu med men hon är väldigt svagL tyvärr. Men hon hade aldrig velat eller hon vill inte att jag ska ge upp mitt liv och mina drömmar bara för att hon är sjuk. Så det får jag inte göra nu. Det hade jag inte tänkt att göra. Så nu blickar vi framåt istället, på juldagen kommer kusinerna från Hudiksvall hit och ev. moster Ingela (deras mamma). Så lite roligt har jag att se framemot i alla fall. Men nu börjar jag bli trött så jag ska nog gå och lägga mig. Min blogg börjar dessutom bli ganska lång. Hade mycket att skriva om idagJ Det blir så ibland. Men nu har jag inget mer att skriva om mer än att få önska er alla en riktigt GOD JUL.
Ta nu hand om varandra och var med många nära å kära, det ska i alla fall jag vara imorgon då det är julafton.
P.S Glöm inte Kalle Anka imorgon klockan 15.00 i SVT 1.

Massa varma kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home