Lillsmurfen berättar

Wednesday, December 24, 2008



Jaha så var det julafton igen. Tänk 1 år har gått sen sist. Åren bara flyger fram, yngre blir man inte utan snarare äldre. HEHE:P Men jag lever just nu i mina bästa år. Singel, har slutat skolan och har en familj som älskar mig mest i hela världen. Bättre liv kan man inte ha. Kan också berätta att jag sitter fortfarande i nattlinne. Blev väckt 11.30 av att det var frukost. Just nu sitter mina 2 systrar och kollar på film så då passade jag på att sätta mig och uppdatera min blogg lite. Men idag lovar jag att den inte ska bli så lång. För jag tänkte nämligen snart hoppa in i en varm dusch. Vädret i Bergsjö är otroligt fint, klar himmel och marken är täck med en massa vit snö. Morfar sitter vid köksbordet och löser korsord och min plast mormor Ingrid donar i köket. Det är väldigt fridfullt i huset just nu. Precis så som det ska vara på julafton. För en liten, liten stund sen ringde min ena moster Ingela. Hon berättade om att hon var påväg från sthlm nu upp hit. Äntligen får man vara med moster igen. Hade önskat att mamma också kunde följa med men så blir det inte. Någon måste ju stanna hemma i sthlm och ta hand om mormor. Idag mår hon lite bättre men läget kan ju förändras snabbt till det sämre igen. Men jag hoppas hon i alla fall mår ganska bra så hon kan få en bra sista jul. Men det behöver inte vara en sista jul men man vet aldrig. Man kan aldrig förutse hur framtiden ska bli. Vi får helt enkelt hoppas allt går bra och hålla tummarna. Men nu måste jag ta mig i kragen och göra något vettigt. Så nu får jag önska er alla en riktigt GOD JUL och hoppas att ni får många julklappar.

Take care…
Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home