Lillsmurfen berättar

Thursday, December 25, 2008

Mitt namns betydelse



Johanna – har grekiskt ursprung
(Ioanna) och är den kvinnliga
formen utav
Johannes. Namnet har används i
Sverige sedan 1300-talet och
Blev mycket populärt under –80
o 90-talet och var då det 4:e
vanligaste namnet.
Namnet betyder: "Gud har för-
Barmat sig" "Gud vare nådig"
Och namnet ligger på 74:e plats i
Namntoppen.


Namnsdag har Johanna
21 juli och i Sverige heter
70.001 flickor Johanna och 11
män


Kändisar med samma namn:
Johanna Westman (tv-profil)
Simmerskan Johanna Sjöberg

1 Comments:

  • At 1:13 PM, Anonymous Anonymous said…

    HiHi måste vara lite ego och ge mig själv en kommentar till min blogg. Det var roligt att få lära sig sitt namns betydelse. Tänk att det finns 11 st män som heter som jag:D Kunde inte tro det var sant när jag läste de. Jog hoppas ni läser min blogg:) Försöker uppdatera den varjedag:D Vi ses. Kramkram

     

Post a Comment

<< Home