Lillsmurfen berättar

Wednesday, May 20, 2009

Göra stan idag:)


Idag ska jag till Rehband Center på Storgatan 14 på Östermalm i Stockholm. Jag ska dit för att fixa en handledskena till min vänstra handled som inte är riktigt som den ska. Mina kompisar brukar kalla den "CP-handen" eftersom den gör mest som den själv vill och inte som jag vill. Jag är högerhänt och har därför alltid gjort allt med höger hand & handled. Så den vänstra har liksom kommit lite i kläm och inte fått jobba lika mycket som höger. Jag är otroligt mycket svagare i vänster än höger. Det märks när jag ska bära saker med båda händerna. Då kan jag inte alls lita till 100% på vänster hand & handled som jag kan med höger. Jag har också alltid haft "dropphand" på vänster handled. Det innebär att den störedelen av min vakna tid och då jag inte använder den så hänger den avslappnat neråt. Det är det som kallas "dropphand" på medicinskt språk. Jag kan räta upp handleden men den stannar där bara en liten,liten stund om jag är koncentrerad Sen blir den hängande igen. Jag försöker träna upp den men det hjälper inte längre. Så nu tyckte mamma, min läkare och min gamla sjukgymnast att jag skulle skaffa handledsskena på den. Det minskar risken för skada och håller handen/handleden i en rätt position istället för i hängande. Kan kanske använda handen & handleden mera om jag har skenan på mig. Men så klart ska jag inte sova med skenan på mig på natten. Då får handen & handleden vara fri. Jag kommer heller inte duscha med skenan på. Men jag nog fixa så jag kan få en skena som jag kan ha när jag simmar också. För då är ju handen också hängande. Får fråga dem på Rehband Center om det finns vattentätta skenor. Tänkte mycket nu på sommaren då jag badar en hel del:)

Sen har jag lite andra ärenden i stan som jag ska passa på att göra när jag har tid. Å hinner jag så ska jag sätta mig å äta en glass också. Jag har längtat efter en speciell glass som bara finns i Gallerian inne i stan. Det är en kulglass med polkagrissmak. Den är otroligt god:D Skulle kunna äta en hel bytta av dem om jag hade orkat de. Så det ska jag faktiskt lyxa till med idag. Jag vet att sötnosen<3 vill att jag ska äta lite mera glass än vad jag gör. Så nu hjärtat, nu ska jag äta glass idag:) Synd bara att du inte kunde följa med å göra mig sällskap:) Men du din stackare är i skolan å är duktig. Men snart är det sommarlov för din del å då kan vi äta en massa glass tillsammans i Sköndal. Å bara njuta av sommaren å vad den har med sig för äventyr. Nä nu måste jag avsluta detta inlägget. Ska äta frukost å sen göra mig iordning så jag kommer iväg någon gång. Annars blir det lätt att jag sätter mig framför tvn & där blir jag sittande till kvällen. Men idag har jag inte tid med det. Idag måste jag komma ut. Men nu vet ni hur min dag ser ut idag i alla fall.

Sen ikväll föresten, är jag bara hemma. Pappa & Karin (pappas flickvän) ska på middag hos några kompisar till pappa. Så Karins 2 hundar ska vara hemma med mig. Så bonusmatte som jag är så ska jag vara hundvakt åt dem. Det ska bli mysigt. För Bonsie den ena hunden, hon är sååå kelig när Silja inte är hemma. Då vill Bonsie hela tiden bli klappad:) Silja är på landet med mamma denna vecka för er som inte visste det. Pappa å jag har lite semester från henne & hon från oss:P Silja har det jättebra på landet med mamma. Får springa omkring fritt hur mycket hon vill utan koppel och vara nere på stranden å kanske ta ett dopp i det blå. Det är superskönt tycker Silja. Men självklart längtar jag efter min hund. Men på lördag kommer hon hem till stan igen. Så på lördag kväll kan jag mysa med henne igen. Men tills dess får jag mysa med Bonsie & Tina istället. Aja nu börjar klockan verkligen ticka iväg....


Vi hörs å ses, om inte annat så kommer jag skriva imorgon igen....

Massa kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home