Lillsmurfen berättar

Monday, May 11, 2009

Måndag


Jaha så har en ny vecka börjat. Helgen har varit väldigt lugn för min del eftersom jag blev sjuk i fredags:( Jag åkte på influensa så jag har varit snorig, haft feber och hostat. Febern är borta nu å hostan har lugnat sig. Lite småförkyld är jag fortfarande. Men jag känner mig mkt piggare idag än vad jag gjorde igår. Så det känns bra. Men det är inte konstigt att jag blev sjuk. Jag blir alltid sjuk en omgång på hösten och våren. Så det var väl helt enkelt dags nu för mig att bli sjuk. Men nu har jag varit de så nu hoppas jag inte blir det något mer för i vår. Har ju redan mina problem med pollen som gör mig snuvig, hostig å gör så att tårarna rinner. Får dessutom svårt att andas ibland också. Men för det så behandlar jag med mediciner. Så det går att leva med de:)

Ja vad har annars hänt idag. Ingenting egentligen, jag vaknade kl. 12.00 idag. Gick upp käkade frukost å sen har jag kollat på TV och för en stund sen klev jag ur duschen. Nu sitter jag framför datorn i vanlig ordning å skriver å chattar med kompisar. Pappa kom nyss hem från jobbet men han var tvungen att gå till Hemköp å handla. Så nu är Silja å jag alldeles ensamma hemma:) Silja ligger i sin soffa å hoppas på att vi snart ska ta vår långpromenad i Haga parken som vi brukar lite då och då. Jag har ju inte vart ute på 2 dagar så ut i friska luften vill jag:) Ikväll kommer pappas flickvän å hennes 2 hundar hit å sover. Så inatt får jag många hundar att mysa med:P Japp jag har blivit bonusmatte till hennes 2 hundar. Det är kul att vara de:D jag har alltid drömt om att ha många hundar hemma. Nu har jag en hel flock. Silja som är 9 år, Tina som är 7 år och Bonsie som är 2 år. Just i den ordningen jag skrev är dom i rangordningen med oss människor först, alltså pappa, pappas flickvän och jag:) Jag tycker vi är har en bra ordning hemma o vår flock. Hihi^^ Nä snart kommer pappa hem från affären igen å då måste jag börja laga middag till oss. Det är min tur idag eftersom jag inte diskade innan han kom. Vi ska ära korvstroganoff med ris. Gått va??? Men jag mår i alla fall bra å imorgon är det tisdag vilket innebär Puffa på eftermiddagen å träffis på kvällen med kompisarna å sötnosen<3 om hon kommer vill säga. Jag hoppas hon gör de:) Men ni får ha en fortsatt bra måndag så hörs å ses vi...

Kramar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home