Lillsmurfen berättar

Friday, May 15, 2009

Längtar hem till sthlm<3


Hej allihopa!

Jag är fortfarande kvar i Småland & Ädelfors folkhögskola. Jag måste erkänna att åka hit kändes mycket märkligt. Mycket pga. att jag bara slutade här för 5 månader sedan. Men jag har blivit bemött på ett jättebra sätt ändå av alla här på skolan. Till å med av assistenterna & lärarana som jag inte gick ihop med. Jag kanske ska berätta lite om dagen som varit föresten. Det är ju därför jag överhuvudtaget satte min fot här på skolan igen. Det var ju för att jag skulle träffa Assistent linjen på distans å föreläsa för dem om mitt funktionshinder samt hur det är att leva med ett funktionshinder. Jag tycker föreläsningen gick jättebra:) Det var jättekul också för den delen. Sen på eftermiddagen/kvällen hade jag teckenkommunikation med Assistent linjen på distans. Fick också träffa min gamla lärare jag hade i det:) Det var kul, Lillemor heter hon. Henne tycker jag super mycket om:) Saknar henne enormt mycket som min lärare. Sen efter det så har jag bara hängt med polarna å nu sitter jag i ett av husen där studenterna på skolan bor & skriver dagens blogg. Det var ju ett tag sen jag skrev ett blogginlägg så det passade bra att göra det nu. Jag ska snart gå å sova. Är trött, gick upp tidigt i morse. Imorgon händer det väl inte så mycket skolan kan jag tro. Det blir väl att ta promenader runt om i området å njuta av det fina vädret som ska vara i helgen. Sen på söndag då bär det av hemåt mot sthlm igen. Det känns skönt, att vara i Småland så räcker det bara över en helg:) Nu längtar jag hem till sötnosen<3 å min egna säng. Men nu vet ni att jag har det okej i Småland & att jag lever i alla fall. Vet inte om jag hinner skriva ett blogginlägg imorgon, men hinner jag de så gör jag det:) Men ni får ha det så bra så hörs vi annars ses vi när jag kommit hem:)

Massa kramar från Johanna

1 Comments:

  • At 12:42 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hallå Johanna!

    Kul att lyssna på dig i Fredags, och inte minst väldigt intressant. Det är nog det som ger mest av allt när man går utbildningen, att träffa er funktionshindrade ur verkliga livet. Och du var så himla entusiasmerande(vilket ord)och duktig på att berätta. Synd att du inte går kvar på skolan, du skulle tillföra mycket. Vet att redan nu att jag kommer ta kontakt med dig när jag väl är färdigbakad.

    Det var ett uppvaknande att höra dig berätta om de väldigt få LSS-timmar du är tilldelad. Och dessutom att det redan börjats knapra in på LSS trots att nya lagstiftningen inte kommer att träda ikraft förränns tidigast 2010.

    Nu ska jag inte göra nån lång utläggning om detta men det är ju som du mycket riktigt påtalade, bra att synliggöra detta inför nästa riksdagsval;)

    Kram från Micke på Ädelfors Assistentlinje

     

Post a Comment

<< Home