Lillsmurfen berättar

Sunday, May 17, 2009

Hemfärd idag:D


Hej allihopa!

Idag är det söndagen den 17 maj 2009. Å för er som inte visste det, så är det Norges nationaldag idag. Lite allmän information bara:P
Men det var inte det jag egentligen skulle berätta för er om. Utan det var att jag har ju denna helg varit i Småland å hälsat på min gamla skola jag gick i här nere, nämligen Ädelfors folkhögskola. Jag hade också en föreläsning för assistent linjen på distans i fredags mellan kl. 13.00 - 15.00 ca. Jag tyckte föreläsningen gick utmärkt & det var många som ställde bra frågor till mig. Sen på kvällen fick jag även närvara på teckenkommunikationen som assistent linjen på distans skulle ha med Lillemor. Lillemor var min lärare förra terminen när jag gick här. Tyvärr är hon inte min lärare längre å det är sund det tycker jag. Hon var en fantastisk lärare som är enormt saknad av mig:) Annars i helgen har jag bara hälsat på mina gamla kompisar jag har kvar här på skolan. Det stannade dock inte så många elever kvar över helgen. Så det har varit ganska mycket dötid för min del. Det är just dötiden man inte saknar när man inte går kvar här längre. Så tillbaka hit vill jag inte komma mera. Nej nu är jag klar med pluggandet utanför Stockholms gränser. Nu håller jag mig hemma där jag vill vara å trivs bäst. Jag har också saknat min sötnos<3 hela helgen när jag har varit borta från henne. Men idag åker jag äntligen hem å jag kommer närmare dig. Vi har ju inte setts sen i onsdags kväll. Jag åkte till Småland i torsdags förmiddag å kommer hem idag. En weekend alltså i Småland:) Men nu är äntligen min weekend slut å jag får komma hem. Men jag har dessvärre ingen hund att komma hem till. Hon är med mamma på landet i 1 vecka & har det bra. Men det är skönt för henne att få vara lite på landet å springa lös hela dagarna medan mamma njuter av ledigheten. Men det blir tomt hemma i mitt rum när jag inte har en hund som snarkar om nätterna. Aja jag får klara mig:D Det viktigaste just nu är att jag får komma hem till dig gumman<3 Men nu börjar klockan ticka iväg... Tänkte passa på att fika lite innan jag åker härifrån. Så jag står mig med ätandet tills jag kommer hem. Så jag får nog avsluta detta inlägg för idag. Men nu vet ni vart jag hat varit i helgen å lite vad jag har gjort. Men som jag alltid säger när jag har varit bortrest.

"Borta bra, men hemma bäst" de orden får avsluta inlägget.

Kramar Johanna

1 Comments:

  • At 3:34 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej igen, Johanna!

    Jag sa ju att jag skulle kila in och titta på din hemsida, när vi möttes där i entrén på Ädelfors precis innan du skulle åka igår.

    Först vill jag säga, att jag tyckte mycket om din föreläsning i fredags, inte bara informationen om diagnosen, utan på det levande och inspirerande vis du pratade om, ja, ditt liv egentligen. Förutom att jag gick därifrån med ny och intressant kunskap, känner jag att jag fått med mig något av din positiva energi. Så, träningsvärken efter friluftshelgens bravader till trots (jag tänker då på hur mina muskler så tydligt minns all ved den sågade under helgen) masade jag mig upp okristligt tidigt och började bygga på måndagen som faktiskt ser mycket lovande ut, måste jag säga.

    Även om du gav mig ett positivt och livsstarkt intryck, så vet jag ju livet är det som händer, hela tiden, och att vara en levande människa bland andra är turbulent, och kan nog aldrig vara på ett annat vis när så många ska dela på markyta, på tid, kompromissa, visa respekt, ta hänsyn- ett ständigt samspel där man ibland får en armbåge i ryggen, en dörr på näsan eller ett paraply i skallen, men ibland, också, en vänlig knuff på axeln, vind i ryggen och lika skrämmande som underbart är det faktum som det inte talas högt så mycket om, nämligen att vädret inte bryr sig det minsta om vad meteorologerna säger så det kan faktiskt börja snöa på en midsommarafton, och om snöflagor börjar singla ned från himmelen ned på din midsommarkrans tror jag inte att du ringer SMHI och klagar, nej. Jag tror att du skulle börja skratta.

    Varma hälsningar/
    Angelika

     

Post a Comment

<< Home