Lillsmurfen berättar

Friday, May 08, 2009

Vill ha KÄRLEK<3<3<3<3<3


Tänk om man kunde få känna som de här 2 gör på bilden:) Fast kär är jag men tänk å kunna veta att man är tsm med en som älskar en för den man är. Ja det är underbara känslor de. Å någon gång i mitt liv kommer jag nog jag hitta min stora kärlek. Även om jag trodde jag hade gjort de nu. Men där hade jag lite fel, drog en "nitlott" kan man säga. Varför ska det vara så svårt att hitta någon man vill dela sitt liv med. Jag är ändå 22 år gammal å borde ha haft flera förhållande än vad jag har haft. Det stör mig lite att jag aldrig hittar den rätta. Å dem jag blir förälskad i dem känner inte samma sak för mig oftast. Jag vet att många vänner till mig älskar mig för den jag är. Men ibland räcker inte de. Man vill kunna dela sitt liv med någon. Ha någon att hålla handen å visa hela världen vad man känner för varandra. Förra veckan var jag väldigt mycket ute på stan å gick eftersom vädret var toppen i sthlm. Då stötte jag på en massa kärlekspar som satt vi kajerna å höll om varandra i vårsolen. Jag kunde inte låta bli att bli lite svartsjuk på dem. Men sen kom jag på att jag skulle ju kunna sitta så med en kompis också trots att det inte är riktigt samma sak som att sitta där med den man älskar. Så jag har nu bestämt mig att jag inte ska ut å leta kille/tjej utan dem får hitta mig istället. Jag hittar ju bara personer som inte känner samma sak för mig som jag för dem. Så nu tänker inte jag leta längre utan nu väntar jag bara in den rätta killen/tjejen som frågar om vi ska träffas:) Väntan kan ju vara spännande den också:D Om en vacker dag så kommer någon å ringer på min dörr å frågor om vi kan ses. Men det är nog bara en dröm jag har:P Men man ska aldrig säga aldrig:P En vacker dag så kommer jag nog hitta min stora kärlek. Men just nu får jag istället leva livet som singel å njuta av det istället. Men det är inget fel på de heller. Har ju mina kompisar som jag kan mysa med ändå:):P


Förresten min helg är inte ens färdig planerad för min del.
Är det någon som vill ses? Skriv till mig på Bdb Ir min blogg i såna fall.
Jag tänkte kanske om vädret tillåter så kan vi sätta oss vid slussen å ta en glass å bara njuta av att våren är här. Ir kanske bara gå omkring i gamla stan. Det är också mysigt de. Sen har jag också lite att förbereda inför nästa helg då jag ska till Småland å jobba. Ska föreläsa på min gamla skola som jag gick på. Ädelfors folkhögskola heter den & där ska jag träffa Assistent linjen på distans å prata med dem. Men pga. den föreläsningen så missar jag tyvärr avslutningen på träffis som jag gärna hade gått på. Det är sista gången för termin sen öppnar träffis igen den 4 september. Så redan på onsdag nästa vecka får jag önska all personal där en trevlig sommar. Fast de flesta träffar jag på Sköndal senare i sommar. De jobbar på dagkollot där å jag brukar åka dit för att sola, bada å hänga med kompisarna:) Så är det någon som vill ses imorgon lördag Ir på söndag så hör av dig. Nu ska jag hoppa in i duschen å sedan klä på mig lite kläder. Jag går fortfarande i nattlinne, har inte orkat bry mig än. Men nu måste jag de för om ett par timmar ska jag åka till Skarpnäck för att möta upp sötnosen å sen ska vi in till stan där träffis är ikväll. Vi ska hålla till i RBU:s lokaler på Sankt Göransgatan 82 a på Fridhemsplan. Så vi åker tuben dit:) Det blir smidigaste så:P Det är för den delen ganska kul att åka tunnelbana. Man känner sig som en i samhället på ett helt annat sätt än om man skulle ta färdtjänsten. Jag har som mål att försöka åka allt jag kan inom SL och SJ så långt det går. Sen om det inte går så då tar jag färdtjänst. Men annars inte:D Jag vill ju vara som vem som helst trots att jag sitter i rullstol & är funktionshindrad. Det är bara en myt att vi som är funktionshindrad inte vill åka kollektivtrafik som alla andra. Den myten försöker jag ta bort. kan man åka till ex. tunnelbana, buss, tvärbanan m.m så ska man försöka göra de. Men nu är klockan mkt så jag måste avsluta skrivandet.

Ha en bra fredag så hörs vi....

Kramar å pussar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home