Lillsmurfen berättar

Sunday, May 03, 2009

Simträning ikväll


Jaha så var det dags för simträning ikväll igen. Det är dessutom KM = klubbmästerskap för oss i simtruppen i Nacka HI. Det känns jättenervöst för min del eftersom det blir min första tävling jag deltar i med simningen. Samtidigt som jag visste att denna dag skulle komma så är amn ändå nervös å spänd. Tänk om jag inte klara av att tävla? Tänk om jag inte startar när jag ska? Ja frågorna är många. Men det kommer säkert gå bra ändå. Jag har ju mina träningskamrater och tränare som stöd. Dessutom har jag ett enormt stöd hemifrån från familjen, släkten och kamraterna:) Det känns bra att alla står bakom mig:) Denna tävling är viktig för det är lite av inför Beckis cup som jag ska delta i den 31 maj 2009. Så tiderna jag får idag är ungefär de tider jag behöver ha när jag tävlar i Beckis cup. Så självklart hoppas jag på att det bli bra tider idag. Men det är ganska ovist än. Jag ahr inte kunna tränat på 1 och 1/2 vecka. Sen har jag varit sjuk väldigt mycket under denna termin. Så tränat så mycket jag skulle vilja har jag tyvärr inte kunna gjort. Har dragit på mig både sjukdomar å lite skador. Men just nu är jag både skade- och sjukdomsfri:) Så lite taggad inför kvällens tävling känner jag mig:D Lite spännande ska det allt bli att få tävla i simning som jag aldrig tidigare har gjort. Tävlat har jag gjort förut med då i friidrott och innebandy till ex. Men att simma i tävlingar har jag aldrig gjort så det är något nytt för mig:) Men nu har det blivit hög tid för mig att äta middag innan jag ska dra iväg på träning å KM:) Håll nu alla tummarna för mig att detta går vägen. Jag är hemma ca, 21.15 ikväll å loggar då in på msn ifall ni vill veta hur det gick. Annars kommer jag att lägga ut resultatet imorgon både på min Bdb och Blogg:) så gå in där å läs annars.

Jag vill också bara passa på att om ni vill komma å stötta mig på Beckis cup den 31 maj så är ni hjärtlig välkomna:) jag har insim mellan kl. 11.00 - 11.30 och sen kl. 11.45 går första tävlingstarten.
Vad jag vet så ska jag simma både bröstsim, ryggsim och frisim på olika distanser. Exakt vilka grenar det är vet jag inte just nu. Mer info om det kommer när det börjar närma sig:) Men nu vet ni så börja redan nu planera in den dagen om ni vill komma å se mig simma:) Nu måste gå å äta innan jag ska åka.

See u later, have a nice day!!!

Kramar Johanna<3

0 Comments:

Post a Comment

<< Home