Lillsmurfen berättar

Wednesday, May 06, 2009

Till mina vänner<3


Mina vänner är jätteviktiga i mitt liv. Det är dem jag kan vända mig till om jag behöver hjälp, är ledsen Ir vill bara prata ut om det är något som har hänt. De är också de som stöttar mig i det mesta jag gör. Om jag till ex. tävlar Ir gör något annat. Men så finns det några speciella vänner i mitt liv. Några som betyder lite mer för mig, några som verkligen känner mig. De vännerna har varsin liten plats i mitt hjärta.

Men så finns också DU, jag nämner inget namn. Men DU finns alltid där för mig, DU hjälper mig, stöttar mig, tröstar mig om jag är ledsen, uppmuntra mig om jag behöver de jag DU finns alltid där för mig. Det känns så otroligt bra att jag har dig vid min sida. DU har den allra största platsen i mitt hjärta näst efter familjen förstås. Utan ditt stöd och din hjälp så tror jag inte att jag hade suttit här idag och skrivit detta inlägg. Jag tror faktiskt inte de. DU vet allt om mig, ja precis allt vet DU om mig. DU ser på mig om jag är ledsen, jag behöver inte förklara att jag är det. DU bara tittar på mig å vet att det är något. Det är skönt, för med dig så vet jag att jag kan vara precis hur jag vill. Jag kan gråta å vara ledsen. Men jag kan också skratta å vara överlycklig. Dig vid min sida betyder allt för mig. DU ställer upp för mig, när jag som mest behöver någon. Jag vet att andra också gör det. Men det är alltid DU som först ser å märker om något har hänt. Det är det som är så skönt:) Jag älskar dig å kommer alltid att göra de. DU vet vem DU är och därför tänker jag inte nämna ditt namn:) Jag hoppas vi kan vara vänner för all framtid. Ir i alla fall så länge vi båda lever:)

Men till er andra vänner också så ska ni veta att ni betyder mkt för mig. Vissa av er känner mig bättre än vad andra gör å så kommer det nog alltid att vara. Jag ville bara att ni skulle veta detta. Det är inte ofta man talar om för någon vän hur mkt den egentligen betyder för en. Jag tror man ska säga de lite oftare faktiskt. För vad händer den dagen dina vänner inte finns där längre. man vet ju aldrig, någonting hemskt kan ju hända både dig själv eller någon av dina vänner. Så man ska vara rädd om det vänner man har. Det är bara ett råd jag har till er från mig:)

Så detta var dagens blogg å det känns skönt att det inte handlade om mitt egna liv denna gång. Det kan bli lite tjatigt att alltid skriva om mig själv i min blogg. Visserligen så är det ju meningen att min blogg ska handla om mig själv å mitt liv jag lever. Men mina vänner är ju en del av mig å mitt liv, så vad passar inte då än att skriva om dem och vad de betyder för mig. Men nu har klockan blivit mkt och det är dags för mig att göra huvudkudden sällskap:) Imorgon kommer det mera i min blogg så tills dess får ni ha till tåls. Ta hand om er själva och var rädd om vännerna:)

Pussar å kramar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home