Lillsmurfen berättar

Thursday, November 17, 2005

Brandlarmet gick i skolan idag!



TJOOO ALIHOPA!

Idag är det den 17/11 och klockan är 09.29 på morgonen.
Just nu sitter jag och har datalektion med mina datalärare Torsten och Anders.
Men för bara några minuter så hände det en allvarlig sak här på skolan när jag satt och arbetade på datorn.
Brandlarmet gick igång och det vara bara att ta sig ut på skolgården.
För om brandlarmet går ÄVEN OM DET ÄR EN ÖVNING ELLER FALKST ALARM SÅ SKA MAN GÅ UT från byggnaden man är i.
Idag så gick brandlarmet igång och det var ett allvarligt larm eftersom ingen visste att det skulle gå.
Det var i skolans kök. En stekpanna hade börjat ryka, rökdetektorerna reagerade och larmet gick.
Alla rusade ut i kylan. Då hördes rektorn röst i högtalarna och hon sa att vi kunde återgå till våra klassrum för det var ingen fara.
Jag personligen blev lite irriterad av att behöva gå ut mitt i lektionen jag hade och dessutom byta rullstol eftersom jag satt i en vanlig stol.
Annars så har det inte hänt så mycket idag.
Men snart så börjar min lunch och det känns i magen för jag börjar bli riktigt hungrig.
Idag är det pasta med någon så till, till lunch.
I eftermiddag så ska jag till Älvsjö mässan och gå på gym. mässan som är där just nu.
Det ska bli roligt att komma dit och titta men det blir inte förrän efter skoldagen.
Men det var allt just nu men vi hörs snart igen.
Kyliga hälsningar Johanna

1 Comments:

  • At 12:53 AM, Anonymous Anonymous said…

    kommer du ihåg när vi åkte taxi och jag tryckte ut rumpan och du titta ut samtidigt och folk utanför trodde vi var tvillingar. det var tider det.

     

Post a Comment

<< Home