Lillsmurfen berättar

Friday, November 11, 2005

Helg igen!!!

TJOO ALLIHOPA!
Idag är det fredag den 11/11 och klockan är 10.59 på morgonen.
Just nu sitter jag och har datalektion.
Min lärare är inte här just nu men han kommer nog alldeles strax för han har lunch innan han börjar med mig och min klass.
Nu har han kommit och han blev nog häpen att jag redan hade börjat skriva i min bloggdagbok.
Idag är det ju som sagt fredag vilket innebär att det är helg igen.
På lördag ska jag på teater med min mamma, på söndag ska min kompis Maria komma hem till mig och hälsa på och vi ska nog dra till stan och shoppa lite.
Vilken teater vi ska gå på kommer jag tyvärr inte ihåg, men det jag vet är att det är handikappade som spelar upp den.
Det ska bli jätte kul tycker jag.
Efter teatern så ska mamma och jag gå och ta ett glas vin hade vi tänkt, för jag är ju myndig nu så jag får faktiskt göra det om jag vill.
Men redan ikväll så ska gå till träffstugan som är en ungdomsgård för rörelsehindrade barn och ungdomar i sthlm.
Där kan man till ex. hänga med polarna, ta en fika, spela bandy, pyssla, surfa på internet m.m.
Jag är där framför allt för att hänga med polarna i en miljö där alla är där på lika vilkor, eftersom alla som är där har någon form av funktionshinder.
Alltså det är många gånger lättare att vara på ett ställe där det enbart är ungdomar med funktionshinder, än på ett ställe där det är blandat med ungdomar som är både handikappade och icke handikappade.
Det är kanske svårt för er som inte sitter i rullstol att förstå eller för er som inte känner någon som sitter i rullstol, men ni som känner och själva sitter i rullstol ni förstår säkert vad jag menar.
Jag skulle vilja starta en grupp tillsammans med någon eller några kompisar från skolan där vi har föreläsning i dom "vanliga" klasserna.
Då kan vi berätta för dem hur det verkligen är att vara funktinonshindrad.
Där de även kan få testa att sitta i rullstol, och kanske till och med få hjälp med att äta, gå på toa, få prata med bliss och även testa andra saker som vi som sitter i rullstol kanske behöver hjälp med.
Om det är någon som är intresserad och som går på Skärholmens gymnasium, kom gärna till mig. Jag heter Johanna och går i klass IVRH3.
Jag tycker det vore jätteroligt om det är några som är intresserade för då tycker jag att vi går till Anki som är våra rektor.
Men det var allt just nu och med det vill jag bara säga:
TREVLIG HELG SÅ SES VI PÅ MÅNDAG IGEN!!!
Med vänliga hälsningar Johanna

1 Comments:

  • At 12:53 AM, Anonymous Anonymous said…

    kommer du ihåg när vi åkte taxi och jag tryckte ut rumpan och du titta ut samtidigt och folk utanför trodde vi var tvillingar. det var tider det.

     

Post a Comment

<< Home