Lillsmurfen berättar

Thursday, January 26, 2006

Svar från Skärholmshallens chef Jonas Bång

Tjoo allihopa!
Idag är det torsdag den 26/1 -06 och klockan är 09.17 på morgonen.
Nu kan jag berätta att jag har fått svar på mitt mail som jag skrev till Jonas Bång som är chef på Skärholmshallen i Skärholmen.
Han bad jättemycket om ursäkt för att vi som är funktionshindrad har det svår att komma ut ur idrottshallarna i Skärholmshallen.
Jag skrev och berättade att vi var på innebandy träning den tisdagen brandlarmet gick igång, och att när vi skulle utrymma lokalen så kunde inte jag komma ut med min elrullstol eftersom det var en 50 cm kant ner till trottoaren.
Han lovade mig att det skulle komma ramper till varje nödutgång inom närmaste tiden och han visste dessutom om problemet men har inte hunnit årgärdat det ännu.
Jag skrev också och berättade om att vi elever på Skäholmens gymnasium har idrott och andra aktiviteter i deras idrottshallar och vi som sitter i rullstol vill ju kunna känna oss trygga där varje gång vi är däruppe.
Just nu känns det lite oroande att vi inte kommer ut vi som sitter i elrullstolar om nu brandlarmet skulle gå igång igen.
Men jag hoppas att ramperna kommer snarast annars kommer jag att maila gång på gång och tjata tills ramperna är där.
Om ni nu skulle märka att det är något annat som är fel eller något som inte fungerar som det ska i Skärholmshallen så kan ni alltid maila till jonas.bang@idrott.stockholm.se som är chef där
och jag vänder mig framför allt till RH- eleverna på Skäholmens gymnasium.
Hör av er till honom om det är något som inte fungerar bra för er eller oss.
Det är viktigt att allt ska fungrera både för dem som är gående och för dem som är funktionshindrade.
Men som sagt ramperna till nödutgångarna kommer inom snarast framtid.
Ha det så bra nu allihopa.
Med vänliga hälsningar Johanna

2 Comments:

  • At 9:48 AM, Blogger Malin said…

    Står med Heja på Flaggan i högsta hugg...
    Inte behöver du hjälp för att fixa detta.. Du är hur duktig och driftig som helst..

    Kämpa på bara och ge aldrig upp..
    Bara för att man har något handikapp ska man int nöja sig med mindre...

     
  • At 12:58 AM, Anonymous Anonymous said…

    kommer du ihåg när vi åkte taxi och jag tryckte ut rumpan och du titta ut samtidigt och folk utanför trodde vi var tvillingar. det var tider det.

     

Post a Comment

<< Home