Lillsmurfen berättar

Friday, February 03, 2006

Faan va skönt att det är helg igen!!!

Tjoo allihopa!
Idag är det fredagen den 3/2 -06 och klockan är 11.14 på förmiddagen.
Nu ska jag berätta lite om vad jag ska göra i helgen.
Vi börja med fredag kväll alltså idag.
Ikväll så ska jag åka till träffstugan som är en ungdomsgård för funktionshindrade ungdomar i åldrarna 13-25 år.
Det är disco där ikväll som det är vart tredje vecka och då brukar det komma en massa ungdomar och kompisar till mig dit.
Det är super trevligt där och så dansar vi och snackar och har det super trevligt en fredag kväll tillsammans.
Vi brukar till ex. snacka om hur det har varit i plugget under veckan och om man har haft några prov och om hur dem gick m.m.
Man kan köpa en massa gått att fika där tillsammans med kompisarna.
Jag rekommenderar verkligen det stället till er som aldrig har varit där men som sagt det är bara för funktionshindrade och i åldrarna 13-25 år gamla.
Men kom det blir trevligt med ju fler som kommer.
Deras öppnings tid är mellan kl. 18.30-23.00 dom veckorna det är disco men sen har dom öppet varje fredag och då är det öppet mellan kl. 18.30-22.30.
Efter träffstugan ikväll så ska jag åka till Navet som mitt kortis heter.
Nu undrar säkert ni vad ett kortis är!
Det är ett ställde där funktionshindrade barn och ungdomar i åldrarna 12-23 får vara en helg i månaden eller mer om man nu behöver det för att få avlösning från sin familj.
Man är då där från fredag-söndag eller undantag måndag, då det är andra som tar hand om en istället för föräldrarna.
Man är också där tillsammans med kompisar som är jämngammla med en själv.
Vi brukar till ex. gå på bio, shoppa på stan, gå ta en fika eller göra något som man känner för att göra.
I helgen vet jag faktiskt inte vad jag vill göra det beror lite på vilka som är där denna helg.
Man är nästan aldrig där med samma kompisar och det är bra tycker jag för då får man ju lära känna nya kompisar att umgås med.
Så det ska jag göra imorgon lördag.
På söndag så ska jag nog inte göra så mycket mer än att bara ta det lugnt och plugga lite på läxor som jag har över helgen.
Ja så ser min helg ut i helgen.
Men jag rekommenderar verkligen att ni som är funktionshindrade kom till träffstugan ikväll och dansa los på dansgolvet med mig.
Men nu har jag bara en sak att säga er.
HA EN RIKTIGT TREVLIG HELG OCH VILA ER ORDENTLIGT NU!!
Massa kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home