Lillsmurfen berättar

Friday, February 10, 2006

Nu är det helg igen


Tjaba allihopa!

I dag är det fredagen den 10/2 och klockan är 10.53 på morgonen.
Nu tänkte jag berätta lite om vad jag tänkte göra i helgen.
I helgen så ska jag åka till min pappa som jag är bara hos varannan helg.
Jag är bara hos pappa varannan helg därför att hans lägenhet inte helt handikappanpassad för mig så jag kan klara mig själv.
Men i min mammas lägenhet är det helt handikappanpassat för mig så där kan jag klara mig helt på egen hand.
Jag trivs väl bra hos mamma men jag vill ju självklart vara hos min pappa också.
Så då har vi tillsammans bestämt att jag bara är där varannan helg dem veckorna mina systrar är där.
Dem är nämligen där från tisdag – söndag medan jag bara är där från fredag – söndag men samma vecka fast bara på helgen.
Så nu i helgen ska jag bo hos pappa och det ska bli jättemysigt tycker jag.
Vi brukar till ex. kolla på film, åka in till stan, gå på bio eller bara vara hemma och mysa.
Men vad vi ska göra i helgen det har jag faktiskt ingen aning om för jag har inte pratat med pappa ännu.
Men jag hoppas vi kommer att göra något kul ihop vi syskon och med vår pappa.
Jag tror också att hans flickvän kommer att vara hos oss i helgen och det är super trevligt.
Jag tycker om henne jättemycket så hon är så välkommen att vara hos oss när jag och mina syskon är hos pappa.
Ja men det var väl det jag hade att berätta i dag och snart är det dags för mig att ha lunch vilket ska bli gått för jag är jättehungrig.
Men till er alla läsare som läser min blogg så har jag bara en sak att säga.
HA EN RIKTIG TREVLIG HELG OCH VILA UPP ER ORDENTLIGT NU SÅ ÄR NI REDO FÖR EN NY VECKA NÄSTA VECKA.

Massor av kramar från Johanna
P.S Glöm inte att det är ALLA HJÄRTANS DAG den 14/2 så glöm inte dem ni älskar den dagen.

1 Comments:

  • At 4:33 AM, Blogger Malin said…

    Hej!
    Vad härligt du beskriver ditt liv och med sån glädje. Skönt är det när man som förälder träffar ny partner och barnen accepterar den nya. Jag är själv skild och nu omgift och det funkar jättebra med mina barn. Vi har nu ett litet busfrö tillsammans oxå.
    Kram På dig/ Malin

     

Post a Comment

<< Home