Lillsmurfen berättar

Thursday, February 09, 2006

Tankar om idrott

Tjoo allihopa!
I dag är det torsdagen den 9/2 -06 och klockan är 09.16 på morgonen.
Alldeles nyss började min datalektion med mina två datalärare Anders och Torsten.
Det jag skulle börja med i dag på datalektionen var att jag skulle skriva lite i min blogg som jag har.
Har ni kikat i den föresten?
Adressen till min blogg är: johanna87blogg.blogspot.com gå gärna in dit och läs mina dagboksinlägg jag gör där.
Jag skriver om allt som händer mig i mitt liv och vad jag gör på dagarna och så.
Jag kan också berätta att i maj nämligen datumen 12-15 så ska jag och några andra från skolan åka och tävla i friidrott.
Vi ska ner till Kristianstad och tävla i år.
Varför jag nämner den helgen är därför att jag hoppas det är många som kommer att hålla tummarna för oss som ska ner dit och delta och att vi vinner.
Vi ska möta dem fyra andra riksgymnasierna i Sverige och deras ungdomar.
Vi kommer att tävla i bl.a. 100m manuell, presicionkörning med elrullstol, bågskytte och mycket annat.
Just nu är vi tio stycken som ska åka från Stockholm, men givetvis hoppas vi att det är flera elever från skolan som vill hänga med och tävla.
Vår tränare som ska med hon ville att vi skulle varva våra kompisar och puscha på dem att hänga med.
Det är nog det roligaste som händer oss i skolan under hela läsåret vi går i skolan.
Men alla tävlar inte i alla grenar utan man väljer en eller flera grenar man vill delta i.
Vissa tävlar i många grenar medan andra tävlar i få grenar.
Men nu åter till dagen som är i dag.
Efter skolan i dag så ska jag simma i simhallen här i Skärholmen, det gör vi på riksgymnasiet varje vecka på torsdagar för då är det lite varmare än vad det är i vanliga fall i bassängen.
Mitt mål i dag blir att simma 300m men jag tror att jag kommer att simma mera men jag sättare alltid ett mål, för annars sätter jag för mycket press på mig själv om jag inte sätter delmål på mig själv.
Det gör jag i nästan allt jag ska tävla i då sätter jag delmål på vägen till det slutliga målet som jag hoppas kunna nå någon gång i mitt liv.
Jag mår bättre av om jag når små mål hela tiden istället för att sikta på ett stort mål på än gång.
Förstår ni hur jag menar???
Om inte då kan ni diskutera det med mig via min mailadress som är: Delfin_jojon@hotmail.com
Jag försöker svara på era mail så fort jag kan och har tid.
Men nu har jag inte så mycket mer att berätta i dag men jag återkommer imorgon igen med nya inlägg i min blogg.
Ha det så bra så hörs vi.
Massor med kramar från Johanna



1 Comments:

  • At 4:54 AM, Blogger Malin said…

    Vad spännande med tävling och i mina trakter med.. Kanske ska jag ta mig dit och heja på..
    Tack för dina fina ord i min blogg det värmer.
    Jag berättar om jag får jobbet.. hoppas hoppas..
    Ha det bra och kram på dig/ Malin

     

Post a Comment

<< Home