Lillsmurfen berättar

Wednesday, March 29, 2006

Tjaba!
I dag är det torsdagen den 30/3 -06 och klockan är 09.30 på morgonen.
Nu på morgonen har jag haft en engelska lektion tillsammans med min kompis Madde.
Den gick bra tyckte jag, men läxan vi hade tills i dag på den lektionen gick det väl bara sådär med.
Men, men vad kan man göra åt det.
Ibland funkar det helt enkelt inte med engelskan för mig.
Har haft svårt med det ämnet sen jag började läsa engelska men jag tycker ändå att jag har blivit bättre och bättre med åren.
Men just nu sitter jag och har datalektion i vanlig ordning på torsdags morgon.
Efter den här lektionen jag har nu så ska jag ha utvecklingsamtal med min mentor.
Känns lite nervöst men det kommer nog att gå bra.
Alla mina lärare jag har, har ju sagt att jag är toppen elev att ha eftersom jag alltid är glad, duktig och framför allt hjälpsam mot mina klasskamrater på lektionerna.
Det är kul att höra sånt från sina lärare man har.
Efter utvecklingsamtalet så ska jag ha lunch och i dag får vi ärtsoppa med pannkaka till lunch.
För mig blir det bara pannkaka eftersom jag hatar ärtsoppa.
Efter min lunch så ska jag ha idrott och sen är det dags för mig att åka hem.
Just det i dag är jag bara med en halvtimme på idrotten för kl. 13.00 så ska jag träffa min syo. Anki.
Vi ska prata angående att jag ska ut på praktik vecka 17, 18 och förhoppningsvis vecka 19 om jag får.
Det ska bli spännande att få praktisera på en arbetsplats.
Jag ska praktisera på Jorielskolan som ligger i Långbro ganska nära Skärholmen där jag är nu.
Ja vad kan jag berätta mera om.
Imorgon så ska jag faktiskt åka och föreläsa på en skola som heter Djupdalskolan och ligger i Sollentuna.
Jag ska berätta lite om hur det är att gå på Skärholmens riksgymnasium som jag gör.
Annars har jag inget mera att berätta om just nu så jag stänger ner min blogg för idag så hörs vi imorgon igen.
Men ha det så bra så hörs vi.
Massa kramar från Johanna



0 Comments:

Post a Comment

<< Home