Lillsmurfen berättar

Thursday, April 20, 2006

Mina egna tankar

s Hej allihopa!
I dag är det torsdagen den 20/4 -06 och klockan är 19.13 på kvällen.
Det jag ville skriva om i dag som jag har tänkt ganska mycket på är:
Vart är mitt liv på? Är det på väg mot något gått ellet ont?
Det vet jag faktiskt inte.
Varför jag änns tänker på dom här frågorna har jag inte heller något svar på.
Men framför allt så tänker jag på dom här frågorna när jag saknar viktiga människor i mitt liv som jag inte vill leva utan.
Det handlar inte om familjen om det var det ni trodde, nej det handlar om mina kompisar och speciellt en kompis som står mig närmare än vad någon annan kompis gör.
Jag vill inte nämna namn men hon vet hon är.
Jag är ju som sagt på praktik som jag har berättat om tidigare i mina bloggar och det gör att jag inte får träffa mina kompisar på dagarna som jag alltid gör när jag går i skolan och då framför allt min allra bästa vän som jag inte heller får träffa på ett tag.
Det gör att jag saknar dom och henne mer och mer mär jag inte får träffa dom.
Jag vet inte om jag skulle klara mig utan mina kompisar.
Jag tror faktiskt inte det.
Dom betyder så oerhört mycket för mig att det går inte änns att förklara.
Men det finns en människa i mitt liv som jag skulle kunna sätta mitt liv i fara för att den människan ska klara sig.
Jag tror hon skulle göra samma sak för mig.
Ni undrar säkert vem hon är, men det tänker jag inte tala om för er för hon vill nog inte att hela världen ska veta vad hon heter.
Ni vet ialla fall att det är en hon.
Henne hoppas jag att jag får träffa på måndag då vi ska till puffa och träna styrketräning.
Men nu har jag faktiskt inte så mycket mer att skriva om i min kära blogg.
Kan också berätta att i helgen ska jag till pappa och där har jag tyvärr ingen dartor så jag kommer inte att kunna skrivas något i min blogg förrän på söndag kväll igen.
Men dom som väntar på något gått väntar aldrig för länge.
Visst finns det ett sånt ordspråk?
Men ha det så bra nu alla blogg läsare.
Nu vill jag bara önska er EN RIKTIGT TREVLIG HELG så hörs vi.
Massa kramar från Johanna

5 Comments:

  • At 2:13 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej Johanna. Kul att höra från dig. Vi har just nu lektion på skolan. Tjejerna jobbar med nutidsorienteringen. Nyss hade vi brandövning. Den gick bra.Och sen är det fint väder och då blir man på bra humör.
    mvh
    'dataläraren'

     
  • At 2:53 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej Johanna från Mikaela.
    Vi mår jätte bra i skolan.

    Kram gumma

     
  • At 2:53 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej Johanna från Mikaela.
    Vi mår jätte bra i skolan.

    Kram gumma

     
  • At 3:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej Johanna!
    Jag saknar dig nu när du inte är i skolan. Ha det så bra på praktiken ses vi vecka 18.
    Kram från Karin.

     
  • At 5:59 AM, Blogger Mini said…

    Hej! Va kul att ni tycker om att läsa mina bloggar. Jag kan ju berätta att det går bra på praktiken men nu vill jag tillbaka till plugget igen. Saknar alla mina kompisar så mycket. Men det är en vecka kvar nu men sen ses vi igen. Men jag lovar att skriva i min blogg innan dess så ni får veta hur jag har det. Kram från Johanna

     

Post a Comment

<< Home