Lillsmurfen berättar

Thursday, April 06, 2006

Påsklovet börjar snart

Tjaba allihopa!
I dag är det torsdagen den 6/4 -06 och klockan är 09.18 på morgonen.
Jag sitter i vanlig ordning på min datalaktion och skriver lite i min blogg.
Tänkte berätta lite vad jag ska göra på mitt påsklov som börjar nästa vecka.
På måndagen så kommer jag bara att vara hemma och ta det lugnt och vila upp mig.
Men sen på tisdagen då händer det saker med mig.
Jag ska bl.a. åka till kortis och vara där från tisdag - söndag vecka 15 alltså på påsklovet.
Vad jag kommer att göra där det vet jag inte ännu men förmodligen ska jag väl träffa min kompis Clara och umgås med henne och sen ska jag väl gå på stan och shoppa m.m.
Vad ska ni mina bloggläsare göra på påsklovet?
Eller ni kanske inte hår påsklov!
Synd för er isåna fall.
Men jag hoppas framför allt att det blir fint väder nästa vecka så man kan vara ute och ha det skönt.
Men idag då så händer det inte så mycket speciellt mer än att jag ska ha mina lektioner som vanligt.
Sen klockan 14.15 så ska jag åka hem.
Idag är det hamburgare till lunch och det är väl ganska gott tycker jag så idag blir det att äta lunch i matsalen.
Efter lunch så har jag idrott vilket innebär att jag ska få "leka" vilket är det enda vi gör på idrotten.
Mina idrottslärare säger att vi har idrott men för mig så "leker" vi bara på idrotten.
Kastar bollar och sånt som man gjorde på dagis typ.
Jag har sagt att till mina idrottslärare att jag vill ha riktig idrott och då har dom bara sagt att vi har ju det.
Men det håller jag verkligen INTE med om.
Men nu orkar jag inte längre bråka med dom så jag har get upp med att tjata på dom.
Ja vad finns det mera att berätta om!
Inget tror jag så jag avslutar min blogg nu och så hörs vi imorgon istället och då har jag väl något kul att berätta om hoppas jag.
Men var rädda om varandra nu och ta hand om er så hörs vi.
Kramar från Johanna

1 Comments:

  • At 6:36 AM, Blogger Malin said…

    Påske kommer med raketfart iår. Som tur är ska vi inte ha påsken hemma så jag slipper alla mat förberedelser. Barnen här ska nog mest sova och vila sig i alla fall de två stora. Det två små ska nog mest busa och göra mig galen.. haha
    Hoppas du får ett skönt påsklov i alla fall.
    Kram Malin

     

Post a Comment

<< Home