Lillsmurfen berättar

Thursday, May 18, 2006

Nu är jag tillbaka från *RIKSKAMPEN 2006*

Tjoo allihopa!!!
I dag är det torsdagen den 18/5 -06 och klockan är 09.42 på morgonen.
Sitter i vanlig ordning på min datalektion och skriver i min blogg.
Nu kan jag äntligen berätta att jag har i helgen varit i Kristianstad och deltagit Rikskampen 2006 som ägde rum där i år.
Jag och några elever till från skolan åkte ner i fredags och kom hem i måndags kväll.
Rikskampen som jag har berättat om tidigare är ju en tävling mellan dom fyra riksgymnasuim i Sverige.
Man tävlar i friidrottsgrenar som till ex. boccia, 100 m rullstol och bågskytte är några av grenarna som finns.
Vad alla deltog tar för lång tid att berätta om men jag deltog i precissionkörning med elrullstol.
Jag skulle ha varit med i innebandyn också men eftersom jag är skadad så kunde jag inte.
På hela helgen så fick vi med oss tre guld och tre brons.
Det var jättebra av oss i sthlm tycker jag men givetvist hade vi velat ta hem flera medaljer men det får vi göra nästa år i stället.
Då Rikskampen äger rum i Göteborg.
Jag hoppas att det är flera elever som vill fälja med och tävla.
Vi har skit kul när vi åker.
Det här var mitt tredje år som jag ställde upp i Rikskampen.
Men annars så finns det väl inte så mycket mera att berätta om mer än att jag är jättenöjd med min prestation jag gjorde där nere.
Men ha det så bra nu allihopa och ta hand om varandra.
Massa kramar från Johanna

1 Comments:

  • At 10:32 AM, Blogger Malin said…

    Grattis!! Vad bra ni presterat!!
    Måste va jätte kul att komma ut och tävla.. jag är aldeldes för lat för såna strapatser...

     

Post a Comment

<< Home