Lillsmurfen berättar

Wednesday, September 30, 2009

Till en ängel<3


Jag vill inte känna så här:( Men ändå gör jag de. Jag vill att Kenan ska få sitt straff. Han tog ifrån oss alla en underbar människa. Clara Hermelin som var så ung, hon hade hela livet framför sig. Hur kommer Ronya få det utan sin mamma? Visst hon har många kring som bryr sig om henne å tar hand om henne. Men ändå, man vill inte växa upp utan sin mammas trygga famn. Men nu måste Ronya tyvärr göra de:( Växa upp å bli en vacker flicka, en underbar kvinna som ska ta världen med stormsteg. För det vet jag att Clara hade velat att hennes dotter skulle göra å bli. En stark människa som klarar alla världens utmaningar man är med om. Men nu måste Ronya växa utan sin mamma. Det är inte rättvist. Varför tog Kenan hennes liv? Ville han sin dotter illa? Eller gjorde han det bara av ilska? Ja frågorna är många men kommer vi någonsin få svar på dom? Det tvivlar jag på. När jag sitter på rättegången så känner jag både sorg, ilska & förtvilan över att inte kunna göra något. Jag vill bara att Kenan ska få sitt straff. Att han ska veta vad han har gjort, att det han har gjort är något man inte gör. Inte mot någon, inte ens mot den man hatar mest i hela världen. Jag skulle ALDRIG kunna skada någon även om jag kanske hatar personen så skulle jag inte ta dennes liv. Att Clara blev mördad är helt ofattbart. Ingen trodde att det skulle kunna hända henne. Clara var ju bara Clara. Hon skulle inte skada honom. Hon ville bara inte leva längre tillsammans med honom. Hon älskade inte honom längre. Men varför går man å dödar någon bara för att personen inte vill vara tillsammans med en längre? Jag känner Clara väl. Jag vet att hon gjorde bra val i sitt liv. Om hon inte älskade honom så skulle hon lämna honom. Men det är inget fel med det. Man kan inte tvinga sig till att älska någon man inte älskar. Så funkar det inte här i världen. Men ändå tog han hennes liv den 1 juni 2009. Ingen kommer någonsin kunna förlåta honom för vad han har gjort. Ingen kommer visa medlidande för honom. Inte jag i alla fall. Jag vill för tillfället inte ens ha Kenan i Sverige. Han kan åka tillbaka till sitt land där han hör hemma. Ingen vill ha han i Sverige. Man tar inte ett litet barns mamma ifrån den. Men han har tydligen bevisat att det finns visa människor som är sååå j***a dumma så dom gör det ändå. Jag lovar att jag kommer göra allt för att Kenan inte ska få vårdnaden om Ronya. Hon hör hemma hos Gabriell å Fredrik som är Claras mamma å pappa å hennes syskon. Ronya borde få växa upp i trygg miljö där hon redan har bott under nästan hela hennes första år. Ronya har många som älskar henne inklusive jag. Jag vill att hon ska växa upp i trygga händer å få bli självständig å lika stark i sig själv som hennes mamma var. För det är så vi minns Clara. Hennes utstrålning, positiva inställning till livet. Hennes styrka å mod. Clara var också en väldigt aktiv tjej som gillade att ha många bollar i luften. Å det tror jag Ronya också kommer att ha. Hon kommer brås på min sin mor. Det är jag 110% säker på. Men jag kommer den dagen Ronya vill veta vad som hänt sin mamma. Berätta allt om Clara, hur hon var som person, hur hon levde å hur hon hade velat att det skulle bli med sin dotter. Å nog det som är viktigaste av allt, berätta hur mycket Clara älskade sin dotter. För det gjorde hon verkligen även om det inte alls var lång tid Ronya fick med sin mamma. Men Clara kommer leva vidare i oss andra. Både igenom hennes syskon, oss kompisar men framför allt igenom Ronya som är hennes egna kött å blod.

Jag kommer föralltid att minnas Clara för den underbara vän hon var till mig. Jag har lärt mig så himla mycket av Clara å det kommer jag bära med mig resten av mitt liv. Jag älskar henne<3<3<3<3<3

Å jag kan LOVA dig Clara Hermelin att jag kommer finnas där för Ronya så länge jag lever. Jag kommer stötta henne i allt. För jag tror Ronya kommer behöva personer runt i kring sig som kan finnas å stötta henne i hennes motgångar men även då det går bra för henne.

Tillägnat åt Clara Hermelin & hennes familj
Ni ska veta att ni finns i mina tankar dag som natt<3

0 Comments:

Post a Comment

<< Home