Lillsmurfen berättar

Tuesday, February 14, 2006

Hade frilyftsdag igår

Tjooo allihopa!
Idag är det onsdagen den 15/2 och klockan är 08.34 på morgonen.
Jag sitter just nu hemma och skriver i min blogg.
Idag börjar inte min skoldag förrän kl. 10.30 så jag har sovmorgon.
Det är jätteskönt tycker jag att få minstone en sovmorgon per vecka och det är just på onsdagar,
men jag slutar inte förrän kl. 16.05 idag så mina onsdagar är väldigt långa ändå.
Ja nu ska jag berätta vad jag gjorde på min friluftsdag jag hade igår.
Alla elever på Skärholmens riksgymnasium fick välja mellan en massa olika aktiviteter som man ville pröva på.
På förmiddagen kunde man välja mellan att få pröva innebandy, elhokey eller bågskytte
och på eftermiddagen kunde man få välja mellan att få pröva på basket, boccia eller pingis.
Jag spelade innebandy på förmiddagen och på eftermiddagen så spelade jag basket.
Jag tyckte det var jätteroligt att få pröva spela basket eftersom jag inte har trott att jag har kunnat det pga. mitt handikapp som jag har.
Men det kunde jag och det var jättekul.
Innebandy spelade jag bara för att våran träning vi igentligen har på tisdagar skulle gå bort imorgon pga. friluftsdagen så det var därför jag valde innebandy.
Men jag spelar ju innebandy varje vecka så det var ingen ny sport för mig men det gör inget.
Ja så gick en friuftsdag till på Skärholmens riksgymnasium.
När jag kom hem så var jag jättetrött och det var därför jag inte orkade skriva i min blogg igår.
Nä nu vet jag inget mera jag ska skriva om så jag har nog skrivit färdigt men imorgon så skriver jag igen det lovar jag.
Men tills dess får alla ni mina läsare ha så bra och ta hand om er.
Med varma hälsningar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home