Lillsmurfen berättar

Monday, August 07, 2006

Hej alla människor i världen!
Idag är det måndagen den 7/8-06 och klockan är 14.25 på eftermiddagen.
Nu är det bara två veckor och två dagar kvar tills skolan börjar igen.
Jag tycker det ska bli underbart att skolan börjar igen.
Då ger jag mig in i det sista året på gymnasium för min del.
Jag tycker det ska bli jätteskönt att äntligen få ta studenten nu.
Det har man längtat efter sen man började 1 i grundskolan.
Trots att jag kommer att få gå ett år extra på gymnasie och att jag har gått allt som allt 13 år i skolan så tycker jag tiden har gått väldigt fort.
Ända har jag varit VÄLDIGT sjuk under min skoltid.
Hela höstterminen -00 var jag jättesjuk.
Jag hade 4 hjärnblödningar inom loppet av fem månader.
Sammanlagt så opererades jag fem gånger för dom.
Det var en väldigt jobbig tid för mig och min familj.
Det tog hårt på oss när jag var sjuk.
Jag höll ju prinsip på att dö.
Hade inte jag kommit in akut första gången jag fick hjärnblödning som även var den värsta så vet jag inte vad som hade hänt.
Förmodligen hade jag kanske dött eller åtminstone så hade jag blivit halvsides förlamad.
Idag mår jag jättebra och har inga som helst menn efter hjärnblödningarna.
Men visst tänker jag hela tiden på den tid då jag faktiskt var sjuk.
Framför allt tänker jag på det precis två veckor efter att skolan har börjat efter sommarlovet eftersom det var då det hände för sex år sedan.
Ni som har haft hjärnblödning eller hjärntumör och har erfarenhet av det får gärna ta kontakt med mig så kan vi dela av våran erfarenhet och hjälpa andra som har eller är i samma situation som vi själva har varit i.
Ni kan nå mig på: Delfin_jojon@hotmail.com eller johanna87blogg.blogspot.com.
Jag är öppen för allt.
Jag berättar gärna mera i detalj om allt jag var med om då under hösten -00 och nästan tre år framåt.
Hur min behandling gick och om hur man får rehabilitering efteråt.
Jag tror att det är bra att alla runt omkring den personen som har fått eller har hjärnblödning eller hjärntumör kan få träffa andra i liknaden situtionener.
Jag träffade aldrig någon i min egen ålder som själv hade eller hade haft hjärnblödning efter som det är jättesällsynt bland friska barn ungdomar om dom inte har råkat ut för en bilolycka till exempel.
Att jag fick hjärnblödning just då det vem man fortfarande inte idag men läkarna har sina teorier om varför.
Ja men hör gärna av er till mig om det jag har skrivit om.
Ha det så bra nu och ta hand om varandra.
Kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home