Lillsmurfen berättar

Wednesday, August 09, 2006

*Underbara sthlm. skärgård*

Hej alla söta! :)
Idag är det torsdagen den 10/8 -06 och klockan är 00.35 på morgonen.
Igår så åkte jag och en tjej som heter Sabina till Vaxholm med båt.
Det var en jättetrevlig båtresa dit och vi hade ju ett sånt bra väder hela tiden.
Båten gick från Strömskajen kl. 11.30 och vi gick i land på Vaxholm kl. 12.50 ca.
När vi var i Vaxholm så gick vi runt och tittade på den fina lilla staden där, och sen satte vi oss vid vattnet och käkade vår matsäck vi hade med oss.
Det var super mysigt.
Efter det så letade vi upp ett ställe där vi kunde köpa glass för att lycksa upp tillvaron med.
Det hittade vi och jag käkade två kulglassar med strut.
Det var gått det. :)
När vi hade ätit glass och tittat runt mera i Vaxholm så blev det dags att ta båten till Strömskajen igen.
Vi tog båten som gick tillbaka kl. 14.55 från Vaxholm.
På hemvägen satt jag och Sabina med våra assistenter på däck och solade hela vägen tillbaka.
Det var jättemysigt tyckte jag.
Efter ca. 50 minuters båtresa så var vi framme i Strömskajen och då klev vi av båten och gick en promenad hem till Navet igen.
På eftermiddagen har jag inte gjort så mycket mer än att slappa och tagit det lugnt.
Det tar på krafterna att vara ute i skärgården.
Nu idag så ska jag åka till Sköndal och bada tillsammans med kortis.
Det är jag och Sabina som ska åka tillsammans igen.
En annan ungdom som också är här är redan där på dagen för hon är på dagkollo i Sköndal.
Men hon kommer nog också att bada med oss.
Annars så ska jag inte göra så mycket mera än att gå och sova strax.
Ska nämligen upp tidigt imorgon eller senare idag.
Men ni får ha det så bra tills vidare och ta hand om varandra nu.
Massa kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home