Lillsmurfen berättar

Saturday, March 31, 2007

*Navet helg*

Hej hopp i vårvädret!
Lördagen den 31/3 -07 och klockan är 23.48 på kvällen. Jaha så var det lördag kväll igen. Faan va tiden går fort. Jag tyckte det var lördag nyss trots att det ändå var en vecka sen. Ja nu är det snart en månad sen min älskade vän Anna gick bort. Jag mår fortfarande piss idag men har ändå med tiden försökt börja vara den vanliga Johanna igen. Trots att det är jättekämpigt och jag ibland helst vill bara ligga hemma och gråta dagarna i ända. Gråter gör jag varje kväll innan jag somnar. Det är då tankarna kommer kring allt som hänt och varför det hände just henne. Det är jättejobbigt eftersom ingen annan än jag själv kan berarbeta sorgen efter henne. Familjen finns här för mig men det enda dom kan göra är att finnas för mig när jag behöver de. Samma sak gäller kompisarna. I skolan känns det jättejobbigt stund tals då jag är på ställen som påminner om Anna. Men samtidigt kan jag inte utdvika dom eftersom jag går i skolan och ska göra det lite mera än två månader. Men en sak är jättejobbigt, det är att vissa av mina kompisar låter inte mig få sörja Anna utan att jag ska vara den glada spralliga Johanna som jag alltid är. Men ibland måste jag få vara en ledsen och sörjande Johanna också. Men det är inte alla som har fattat det. det gör mig väldigt arg ibland. Så till er kompisar som läser detta. LÅT MIG FÅ SÖRJA ANNA I LUGN OCH RO. OAVSETT OM DET TAR VECKOR, MÅNADER ELLER ÅR ATT GÖRA DE. Det är viktigt för mig att få göra de och att ni respekterar det. Annars så finns det inte så mycket mera att skriva om. Mer än att jag kanske ska berätta att jag har påsklov vecka 15. Då ska jag bara vara hemma och slappa och sova ut ordentligt. Vad jag ska göra mera vet jag faktiskt inte just nu. Men jag ska verkligen skärpa mig och uppdatera min blogg lite oftare. Men vissa veckor har jag ganska mycket i skolan och då hinner jag verkligen inte. Men de veckor det är lugnt så borde jag faktiskt hinna skriva några rader i min blogg. Men ni får ha det så bra och var rädda om varandra. Massa pussar å kramar från er Johanna

1 Comments:

  • At 12:49 AM, Anonymous Anonymous said…

    kommer du ihåg när vi åkte taxi och jag tryckte ut rumpan och du titta ut samtidigt och folk utanför trodde vi var tvillingar. det var tider det.

     

Post a Comment

<< Home